<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
	>

<channel>
	<title>Reklama internetowa Archives - Social Media Agency</title>
	<atom:link href="https://pl.socialmediaagency.one/tag/reklama-internetowa-2/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link></link>
	<description></description>
	<lastBuildDate>Sat, 17 Jul 2021 18:15:44 +0000</lastBuildDate>
	<language>pl-PL</language>
	<sy:updatePeriod>
	hourly	</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>
	1	</sy:updateFrequency>
	<generator>https://wordpress.org/?v=6.8.3</generator>
	<item>
		<title>Parametry UTM: Definicja, Google Analytics dla e-commerce, Youtube, Facebook &#038; Co. + przykład</title>
		<link>https://pl.socialmediaagency.one/parametry-utm-definicja-google-analytics-dla-e-commerce-youtube-facebook-co-przyklad/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[S_kinski]]></dc:creator>
		<pubDate>Fri, 18 Dec 2020 14:18:48 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Ads]]></category>
		<category><![CDATA[Best Practice]]></category>
		<category><![CDATA[E-Commerce]]></category>
		<category><![CDATA[Facebook]]></category>
		<category><![CDATA[Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[Agencja]]></category>
		<category><![CDATA[Google]]></category>
		<category><![CDATA[Instagram i TikTok]]></category>
		<category><![CDATA[Instrukcje]]></category>
		<category><![CDATA[Parametry UTM]]></category>
		<category><![CDATA[Pomoc]]></category>
		<category><![CDATA[Reklama internetowa]]></category>
		<category><![CDATA[Reklamy Google]]></category>
		<category><![CDATA[Reklamy natywne]]></category>
		<category><![CDATA[Śledzenie połączeń]]></category>
		<category><![CDATA[Śledzenie strony]]></category>
		<category><![CDATA[utwórz]]></category>
		<category><![CDATA[Youtube]]></category>
		<guid isPermaLink="false">https://socialmediaagency.one/parametry-utm-definicja-google-analytics-dla-e-commerce-youtube-facebook-co-przyklad/</guid>

					<description><![CDATA[Parametry UTM &#8211; SkÄ&#x85;d wiesz, czy Twoje dziaÅ&#x82;ania marketingowe online (czy to reklamy, czy organiczny content marketing, itp.) sÄ&#x85; skuteczne? OdpowiedziÄ&#x85; sÄ&#x85; parametry UTM. W marketingu internetowym, czÄ&#x99;sto nic nie jest waÅ¼niejsze niÅ¼ pomiar sukcesu. Do kampanii na portalach spoÅ&#x82;ecznoÅ&#x9B;ciowych takich jak YouTube, Facebook, Instagram i TikTok, ale takÅ¼e do Google Ads i Native Ads. [&#8230;]]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Parametry UTM &#8211; SkÄ&#x85;d wiesz, czy Twoje dziaÅ&#x82;ania marketingowe online (czy to reklamy, czy organiczny content marketing, itp.) sÄ&#x85; skuteczne? OdpowiedziÄ&#x85; sÄ&#x85; parametry UTM. W marketingu internetowym, czÄ&#x99;sto nic nie jest waÅ¼niejsze niÅ¼ pomiar sukcesu. Do kampanii na portalach spoÅ&#x82;ecznoÅ&#x9B;ciowych takich jak YouTube, Facebook, Instagram i TikTok, ale takÅ¼e do <a href="https://pl.socialmediaagency.one/agencja-e-commerce-marketing-strategia-optymalizacja-pod-katem-wyszukiwarek-seo-i-google-ads/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=16298" data-id="26787">Google Ads</a> i <a href="https://pl.socialmediaagency.one/native-ads-definicja-koszty-przyklady-i-agencja/" data-type="post" data-id="26177">Native</a> <hiddenlink href="https://socialmediaone.de/e-commerce-agentur-marketing-strategie-suchmaschinenoptimierung-seo-google-ads/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=16298">Ads</hiddenlink>. Krótkie wyjaÅ&#x9B;nienie: KaÅ¼dy projekt ma swój adres URL, jest on unikalny. Like https://example.com/ &#8211; Poprzez rozszerzenie tego adresu URL, moÅ¼na Å&#x9B;ledziÄ&#x87; poszczególne ÅºródÅ&#x82;a, jak widaÄ&#x87; na przykÅ&#x82;adzie. W ten sposób moÅ¼na zidentyfikowaÄ&#x87; przepÅ&#x82;ywy odwiedzajÄ&#x85;cych, jak tutaj https://example.com/?utm_agc=petra &#8211; co to oznacza i jak parametry UTM dziaÅ&#x82;ajÄ&#x85; dla Twojego monitoringu i raportowania, dowiesz siÄ&#x99; w tym artykule!</p>
<h2>Parametry UTM: Definicja i przykład</h2>
<p>Zacznijmy od razu od mini przykładu:</p>
<h3>Jak działają parametry UTM</h3>
<p>Jak opisano we wstępie, podstawą do budowy parametru UTM jest domena strony docelowej, w naszym przykładzie:</p>
<blockquote><p>https://example.com/</p></blockquote>
<p>Parametry UTM mogą być stosowane we wszystkich linkach. Wyniki są mierzone w Google Analytics, więcej o tym później. Tutaj możesz dokładnie zobaczyć skąd pochodzą odwiedzający, z zewnątrz lub wewnątrz.</p>
<p>Na przykÅ&#x82;ad, jeÅ&#x9B;li <a href="https://pl.socialmediaagency.one/agencja/agencja-influencer-marketingowa/" data-type="page" data-origin="de" data-origin-url="/?page_id=3767" data-id="22516">influencer reklamuje siÄ&#x99;</a>, mógÅ&#x82;bym dodaÄ&#x87; parametr utm_agc=peter, dziÄ&#x99;ki czemu wiedziaÅ&#x82;bym, którzy odwiedzajÄ&#x85;cy pochodzÄ&#x85; od Petra. OczywiÅ&#x9B;cie, to samo dotyczy reklamy i tym podobnych.</p>
<p>Wynik:</p>
<blockquote><p>https://example.com/?utm_agc=petra</p></blockquote>
<p>Ale możesz również zobaczyć, czy ci odwiedzający doprowadzili do sprzedaży. Witamy w świecie mierzenia sukcesu źródeł linków!</p>
<p>Wskazówka! Wszystkie linki, które odsyÅ&#x82;ajÄ&#x85; do Twojego <a href="https://pl.socialmediaagency.one/agencja-e-commerce-marketing-strategia-optymalizacja-pod-katem-wyszukiwarek-seo-i-google-ads/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=16298" data-id="26787">e-commerce</a> mogÄ&#x85; byÄ&#x87; wyposaÅ¼one w parametry UTM. Nie waÅ¼ne czy <a href="https://pl.socialmediaagency.one/agencja/agencja-marketingu-na-instagramie/" data-type="page" data-id="21083">Instagram</a>, <a href="https://pl.socialmediaagency.one/agencja/agencja-marketingowa-facebook/" data-type="page" data-origin="de" data-origin-url="/?page_id=4898" data-id="23128">Facebook</a>, <a href="https://pl.socialmediaagency.one/agencja/agencja-marketingowa-youtube/" data-type="page" data-origin="de" data-origin-url="/?page_id=4887" data-id="23096">Youtube</a> czy <hiddenlink href="https://socialmediaone.de/agentur/pinterest/" data-type="page" data-origin="de" data-origin-url="/?page_id=17918">Pinterest</hiddenlink>.</p>
<p><img fetchpriority="high" decoding="async" class="alignnone size-full wp-image-18041" src="https://socialmediaone.de/wp-content/uploads/2020/12/pinterest-marketing-case-study-beispiel-werbung-ads-mode-targeting-keyword.jpg" alt="" width="1000" height="672" /></p>
<h3>Definicja: Å&#x9A;ledzenie odwiedzajÄ&#x85;cych / linków</h3>
<p>Parametry UTM dają Ci zatem możliwość identyfikacji ruchu (odwiedzających) według jego źródła (tj. pochodzenia).</p>
<p>Na przykład, możesz zobaczyć, którzy odwiedzający trafili na Twoją stronę docelową dla produktu XY poprzez stronę XY.</p>
<p>W ten sposób możesz bezpośrednio porównać, jak różne źródła leadów radzą sobie w stosunku do siebie. W ten sposób możesz obliczyć kluczowe liczby, które pomogą Ci zoptymalizować działania i strategie marketingowe online.</p>
<blockquote><p>https://socialmediaone.de/? utm_source=strona&amp;utm_medium=content&amp;utm_campaign=warsztaty_instagram</p></blockquote>
<h3>Parametry Struktura i rozszerzenie</h3>
<p>Wszystko czego potrzebujesz to ten system:</p>
<ol>
<li>Domena<br />
strona.com/</li>
<li>NastÄ&#x99;pnie dodaj parametry:<br />
strona.com/ <strong>? </strong>utm_source=strona internetowa</li>
<li>Dalsze parametry<br />
website.com/?utm_source=website <strong>&amp; utm </strong>&#8230;</li>
</ol>
<h3>Porównywalne kluczowe dane: Zwrot nakÅ&#x82;adów na reklamÄ&#x99;</h3>
<p>Powszechnie stosowaną metodą jest wskaźnik ROAS (Return on Ad Spend). Dzięki temu można zidentyfikować źródła o najwyższej wydajności.</p>
<p>Oblicz zwrot z wydatków na reklamę (ROAS):</p>
<blockquote><p>Wzór: Obrót / Wydatki = ROAS</p></blockquote>
<blockquote><p>Przykład: 10.000 / 2.000 = 500%.</p></blockquote>
<p>ROAS analizuje zatem stosunek przychodów do wydatków danej kampanii. W tym przykładzie kampania ta jest 5:1, czyli generuje 5 razy większą stawkę. Dzięki temu można łatwo porównać kampanie A, B, C między sobą.</p>
<ul>
<li>Więcej o <a href="https://pl.socialmediaagency.one/agencja-e-commerce-marketing-strategia-optymalizacja-pod-katem-wyszukiwarek-seo-i-google-ads/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=16298" data-id="26787">Google Ads</a> i <a href="https://pl.socialmediaagency.one/native-ads-definicja-koszty-przyklady-i-agencja/" data-type="post" data-id="26177">Native</a> <hiddenlink href="https://socialmediaone.de/e-commerce-agentur-marketing-strategie-suchmaschinenoptimierung-seo-google-ads/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=16298">Ads</hiddenlink> </li>
</ul>
<p>Jednak te i inne kluczowe liczby można obliczyć tylko wtedy, gdy posiada się niezbędne dane. Oznacza to, że musisz śledzić swoje leady (odwiedzających, ale także kupujących). W tym celu, wykorzystanie UTM do śledzenia jest krokiem 1.</p>
<h3>Co to są parametry UTM? Google Analytics</h3>
<p>Parametry UTM są umieszczane w linkach jako zmienne. Jeśli użytkownik kliknie na ten link i dotrze na żądaną stronę, zapisywane jest jego przybycie i pochodzenie.</p>
<p>&#8222;Urchin Tracking Module&#8221; byÅ&#x82; niewielkÄ&#x85; czÄ&#x99;Å&#x9B;ciÄ&#x85; wiÄ&#x99;kszego oprogramowania, które zostaÅ&#x82;o przejÄ&#x99;te przez Google i obecnie nazywa siÄ&#x99; <a href="https://pl.socialmediaagency.one/google-analytics-osadzanie-kodu-i-analiza-wyszukiwarek-dla-poczatkujacych/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=7776" data-id="24125">Google Analytics</a>. KaÅ¼dy webmaster zna Google Analytics. Tutaj Google podaje informacje o aktywnych uÅ¼ytkownikach witryny.</p>
<p>Google (np. Google Analytics) rejestruje Twoje źródła leadów poprzez parametry UTM.</p>
<h2>Tworzenie parametrów UTM</h2>
<p>Z Google&#8217;s URL builder, można dodać 5 parametrów UTM, z których 3 są obowiązkowe. Zasadniczo powinieneś używać tylko tych parametrów UTM, które są istotne dla Twojej kampanii. W ten sposób Twój kod śledzenia nie będzie zbyt obszerny.</p>
<p>Oto ogólny podział:</p>
<h4>Å¹ródÅ&#x82;o &#8211; utm_source</h4>
<p>Pokazuje z jakiej strony odwiedzający wszedł na Twoją stronę. Pole to zawiera zazwyczaj nazwę dostawcy, na przykład:</p>
<ul>
<li>Instagram</li>
<li>Facebook</li>
<li>LinkedIn</li>
<li>FIVmagazine.com</li>
<li>SocialMediaOne</li>
<li>&#8230;</li>
</ul>
<h4>Medium / Kanał &#8211; utm_medium</h4>
<p>Pokazuje, z jakiego kanału marketingowego odwiedzający trafił na Twoją stronę. Medium jest nazwą kanału. Przykładami są:</p>
<ul>
<li>Pay per click (PPC)</li>
<li>E-mail</li>
<li>Media społecznościowe</li>
<li>Partner</li>
<li>Kody QR</li>
<li>Retargeting</li>
<li>&#8230;</li>
</ul>
<p>Google Analytics wykorzystuje medium do przydzielania kanałów akwizycji.</p>
<h4>Kampania &#8211; utm_campaign</h4>
<p>Informacje te mogą być wykorzystane do określenia, która kampania jest powiązana z kampanią reklamową. Dla sprzedawcy detalicznego może to być &#8222;iPhone12Promo&#8221;, dla agentów nieruchomości i platform może to być &#8222;HomeBuyingSpringCampaign&#8221;.</p>
<h4>Słowa kluczowe &#8211; utm_term</h4>
<p>Dzięki temu tagowi możesz zidentyfikować płatne słowa kluczowe, które zostały użyte do targetowania kampanii.</p>
<p>Na przykÅ&#x82;ad, pomagajÄ&#x85; one w <a href="https://pl.socialmediaagency.one/agencja-facebook-ads-tworzenie-pikseli-reklamy-i-retargeting/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=11732" data-id="25133">reklamach na Facebooku</a>, parametry UTM dla sÅ&#x82;ów kluczowych mogÄ&#x85; pomóc w przekazaniu cech identyfikujÄ&#x85;cych odbiorców, takich jak &#8222;Male30-50HouseBuy&#8221;.</p>
<h4>Treść &#8211; utm_content</h4>
<p>Pozwala to na zidentyfikowanie dokładnego elementu, który został kliknięty w reklamie lub ogłoszeniu. Na przykład, można zobaczyć, ilu użytkowników kliknęło na jaki link w newsletterze. Jeśli więc używasz wersji reklam w testach A/B, możesz przekazać nazwę wyświetlanego wariantu.</p>
<p>Tagowanie jest pierwszym krokiem do wygenerowania bazy użytecznych danych z Twoich leadów. Po zebraniu wystarczającej ilości danych można przystąpić do analizy.</p>
<h2>Utwórz UTM: PrzykÅ&#x82;ad</h2>
<p>Obrazy mówiÄ&#x85; wiÄ&#x99;cej niÅ¼ 1000 sÅ&#x82;ów. Tutaj moÅ¼esz zobaczyÄ&#x87; generator linków do <a href="https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/" target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">Google Analytics Demos &#038; Tools</a>:</p>
<ol>
<li>Utwórz link w <a href="https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/" target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">Demonstracja i narzÄ&#x99;dzia Google Analytics</a></li>
<li>Zamieść link (treść, newsletter, itp.)</li>
<li>Zbieranie i ocena danych w <a href="https://analytics.google.com/analytics/" target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">Google Analytics</a></li>
</ol>
<p><img decoding="async" class="alignnone size-full wp-image-17319" src="https://socialmediaone.de/wp-content/uploads/2020/09/google-analytics-demo-tool-utm-link-erstellen-beispiel-website-kampagne-medium-generator.jpg" alt="" width="804" height="888" /></p>
<p>Wynik będzie wyglądał tak jak ten, który już znasz z początku artykułu o parametrach UTM:</p>
<blockquote><p>https://socialmediaone.de/? utm_source=strona&amp;utm_medium=content&amp;utm_campaign=warsztaty_instagram</p></blockquote>
<p>Możesz łatwo połączyć poszczególne parametry za pomocą znaku &#8222;&amp;&#8221;.</p>
<h3>Ocena liderów: Google Analytics</h3>
<p>Możesz zobaczyć wartości, które zostały teraz określone przez parametry UTM w Google Analytics:</p>
<ol>
<li>Otwórz<a href="https://analytics.google.com/analytics/" target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">Google Analytics</a> </li>
<li>Akwizycja (Menu)</li>
<li>Kampanie</li>
</ol>
<h2>Przykład praktyczny: Marketing Masterclass</h2>
<p>Jak opisano powyżej, musisz wykonać 3 rzeczy, aby móc samodzielnie pracować z parametrami UTM. Oto procedura dla Ciebie ponownie:</p>
<p>Tworzenie parametrów UTM w 3 krokach:</p>
<ol>
<li>Utwórz link w Demonstracja i narzÄ&#x99;dzia Google Analytics</li>
<li>Zamieść link (treść, newsletter, itp.)</li>
<li>Zbieranie i ocena danych w <a href="https://analytics.google.com/analytics/" target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">Google Analytics</a></li>
</ol>
<h3>Utwórz link w Demonstracja i narzÄ&#x99;dzia Google Analytics</h3>
<p>W pierwszym kroku tworzysz swój link. Na przykÅ&#x82;ad za pomocÄ&#x85; <a href="https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/" target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">Google Analytics Demos &#038; Tools</a>.</p>
<p><img decoding="async" class="alignnone size-full wp-image-17321" src="https://socialmediaone.de/wp-content/uploads/2020/09/utm-parameter-praxis-beispiel-social-media-google-native-ads-agentur-preis-kosten-link-werbung-online-google-anyltics.jpg" alt="" width="804" height="869" /></p>
<h3>Zamieść link (treść, newsletter, itp.)</h3>
<p>Następnie wstawiasz kod do systemu. Może to być narzędzie do wysyłania newsletterów, takie jak Mailchimp lub strona WordPress, jak w tym przykładzie:</p>
<p><img loading="lazy" decoding="async" class="alignnone size-full wp-image-17328" src="https://socialmediaone.de/wp-content/uploads/2020/09/best-practice-agentur-marketing-link-tracking-utm-online-kurs-lernen-ad-werbung-schalten-erfolgsmessung.jpg" alt="" width="507" height="728" /></p>
<h3>Zbieranie i ocena danych w Google Analytics</h3>
<p>Teraz musisz poczekać. W zależności od projektu, pierwsze kliknięcia pojawią się prędzej czy później. Z reguły nowe dane otrzymujesz od Google już następnego dnia.</p>
<p>W ten sposób możesz jasno określić i posortować swoje leady, na przykład według kampanii lub medium. W ten sposób można zidentyfikować odwiedzających, tak jak to jest robione automatycznie w przypadku Youtube (spółka zależna Google):</p>
<p><img loading="lazy" decoding="async" class="alignnone size-full wp-image-17331" src="https://socialmediaone.de/wp-content/uploads/2020/09/ergebnis-best-practice-link-tracking-social-marketing-youtube-kanal-werbung-video-ads-besucher-quelle.jpg" alt="" width="992" height="781" /></p>
<p>W ten sposób można później zidentyfikować zwykłe kanały i swoje nowe, otwarte rekordy ołowiu:</p>
<p><img loading="lazy" decoding="async" class="alignnone size-full wp-image-17337" src="https://socialmediaone.de/wp-content/uploads/2020/09/vergleich-monitoring-link-tracking-quellen-youtube-google-facebook-instagram-auswertung-erfolg-kennzahlen-software-analytics.jpg" alt="" width="992" height="781" /></p>
<h3>Zamieść link (treść, newsletter, itp.)</h3>
<p>Teraz wstawiasz kod do swojego systemu lub przekazujesz go partnerom <a href="https://pl.socialmediaagency.one/podstawy-marketingu-afiliacyjnego-zarabianie-pieniedzy-w-internecie/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=14934" data-id="25441">afiliacyjnym</a>, na przykÅ&#x82;ad w celu Å&#x9B;ledzenia leadów (jak sprzedaÅ¼). MoÅ¼e to byÄ&#x87; narzÄ&#x99;dzie do wysyÅ&#x82;ania newsletterów jak Mailchimp lub nawet strona WordPress i to wszystko! Od teraz moÅ¼esz zobaczyÄ&#x87; te oznaczone linki w Google Analytics.</p>
<h2>Zbieranie i ocena danych w Google Analytics</h2>
<p>Nie masz jeszcze Google Analytics na swojej stronie lub w swoim sklepie internetowym? A więc najwyższy czas!</p>
<h3>Osadzanie kodu dla początkujących</h3>
<p>Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek zawsze wymaga kilku podejść. Oprócz backlinków, treści i struktury zawsze istotna jest wiedza na temat zachowania odwiedzających stronę. Darmowe oprogramowanie Google Analytics oferuje kompleksowy wgląd w zachowania użytkowników. Oprócz śledzenia i przeglądu w czasie rzeczywistym, Google online oferuje również informacje na temat grupy użytkowników (demografia, lokalizacja itp.), zachowania użytkowników (odsłony, przepływ stron itp.) oraz pozyskiwania użytkowników. Dla początkujących, pokazuję w tym nowym samouczku wideo, jak czysto zintegrować kod Google Analytics z WordPress. Potem następuje pierwszy, szybki przegląd analizy wyszukiwarek w Google.</p>
<ul>
<li>Konfiguracja<a href="https://pl.socialmediaagency.one/google-analytics-osadzanie-kodu-i-analiza-wyszukiwarek-dla-poczatkujacych/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=7776" data-id="24125">Google Analytics</a> &#8211; video tutorial</li>
</ul>
<h3>Co mierzy Google Analytics?</h3>
<p>Przede wszystkim chodzi o kliknięcia i odwiedzających Twoją stronę. Ważnymi kluczowymi wskaźnikami wydajności (KPI) są:</p>
<ul>
<li>Odwiedzający</li>
<li>Odwiedzający (unikalni)</li>
<li>Godziny odwiedzin</li>
<li>Liczba stron</li>
<li>Etc.</li>
</ul>
<p>Więcej na ten temat można znaleźć tutaj: <a href="https://pl.socialmediaagency.one/analytics-co-to-jest-analytics-koszty-google-co/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=7273" data-id="23669">Co to jest Analytics</a>?</p>
<p><a href="https://pl.socialmediaagency.one/odslony-okreslenie-zasiegu-organicznego-google-analytics-i-odslon-strony-internetowej/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=10116" data-id="24789">OdsÅ&#x82;ony</a>, tzw. impresje, oznaczajÄ&#x85; odsÅ&#x82;ony przez poszczególne osoby. RozróÅ¼nia siÄ&#x99; dwa róÅ¼ne rodzaje odsÅ&#x82;on. Z jednej strony sÄ&#x85; odsÅ&#x82;ony (impressions), które zliczajÄ&#x85; kaÅ¼dÄ&#x85; pojedynczÄ&#x85; odsÅ&#x82;onÄ&#x99;, nawet jeÅ&#x9B;li uÅ¼ytkownik otwieraÅ&#x82; naszÄ&#x85; stronÄ&#x99; dwa, a nawet trzy razy. Z drugiej strony, istniejÄ&#x85; unikalne odsÅ&#x82;ony (unique impressions), gdzie kaÅ¼dy uÅ¼ytkownik jest liczony tylko raz. Liczba ta dostarcza informacji o rzeczywistym zasiÄ&#x99;gu pojedynczej strony.</p>
<h2>Wskazówka! Czy znasz juÅ¼ parametry URL Youtube?</h2>
<p>Parametry URL Youtube &#8211; Dlaczego potrzebujesz parametrów URL Youtube? Parametry w adresie URL mogą być użyte do aktywowania lub reaktywowania określonych funkcji. Na przykład, czas rozpoczęcia, czas zakończenia, ale także aktywować / dezaktywować autoplay. Tutaj znajdziesz listę ważnych rozszerzeń dla adresów URL Youtube do osadzania na stronach internetowych i w sklepach internetowych. Z wyjaśnieniem osadzania wideo, wyjaśniam, jak dodać parametry i daje bezpośrednie przykłady, jak wygląda gotowy adres URL. Parametry URL Youtube!</p>
<ul>
<li><a href="https://pl.socialmediaagency.one/parametry-url-youtube-dla-wideo-autoodtwarzanie-poczatek-koniec-petla-powtarzanie-napisy-i-inne-lista/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=18778" data-id="25998">Parametry URL Youtube</a></li>
</ul>
<p><a href="https://pl.socialmediaagency.one/parametry-url-youtube-dla-wideo-autoodtwarzanie-poczatek-koniec-petla-powtarzanie-napisy-i-inne-lista/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=18778" data-id="25998"><img decoding="async" src="https://socialmediaone.de/wp-content/uploads/2021/04/youtube-video-marketing-tricks-tipps-autoplay-sofort-abspielen-conversion-optimierung-produktvideo-erklaervideo-ecommerce-ipad-kunde-sucht-produkt.jpg"/></a></p>
]]></content:encoded>
					
		
		
			</item>
		<item>
		<title>Impresja w marketingu online (Google, Instagram &#038; Co.): definicja, obliczanie i monitorowanie</title>
		<link>https://pl.socialmediaagency.one/impresja-w-marketingu-online-google-instagram-co-definicja-obliczanie-i-monitorowanie/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[S_kinski]]></dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Sep 2020 18:04:31 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Ads]]></category>
		<category><![CDATA[Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[Wiki]]></category>
		<category><![CDATA[App til fotoredigering]]></category>
		<category><![CDATA[Definicja]]></category>
		<category><![CDATA[Google]]></category>
		<category><![CDATA[Marketing internetowy]]></category>
		<category><![CDATA[Optymalizacja]]></category>
		<category><![CDATA[Reklama]]></category>
		<category><![CDATA[Reklama internetowa]]></category>
		<category><![CDATA[Synonim]]></category>
		<category><![CDATA[Znaczenie]]></category>
		<guid isPermaLink="false">https://socialmediaagency.one/impresja-w-marketingu-online-google-instagram-co-definicja-obliczanie-i-monitorowanie/</guid>

					<description><![CDATA[Impresja &#8211; wyniki wyszukiwania Google, strona internetowa, e-commerce, reklamy społecznościowe na Instagramie czy reklamy natywne w portalach internetowych. Jako marketer internetowy, będziesz stale miał do czynienia z wrażeniami. Ale czym z definicji są wrażenia? Wrażenia: Definicja Jeśli spojrzeć na tłumaczenie słowa &#8222;impression&#8221;, można by je przetłumaczyć 1:1 jako &#8222;wrażenie&#8221; lub &#8222;krążenie&#8221;. Nie ma dokładnego tłumaczenia. [&#8230;]]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Impresja &#8211; wyniki wyszukiwania Google, strona internetowa, e-commerce, reklamy społecznościowe na Instagramie czy reklamy natywne w portalach internetowych. Jako marketer internetowy, będziesz stale miał do czynienia z wrażeniami. Ale czym z definicji są wrażenia?</p>
<h2>Wrażenia: Definicja</h2>
<p>Jeśli spojrzeć na tłumaczenie słowa &#8222;impression&#8221;, można by je przetłumaczyć 1:1 jako &#8222;wrażenie&#8221; lub &#8222;krążenie&#8221;. Nie ma dokładnego tłumaczenia. Prosto tłumacząc, wrażenie oznacza:</p>
<blockquote><p>Wrażenie to sytuacja, w której użytkownik odbiera daną treść.</p></blockquote>
<p>Może to być reklama na Instagramie, reklama sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google lub przeczytany artykuł Native Ad.</p>
<h3>Jak mierzyć wrażenia?</h3>
<p>Wrażenia są ważne dla operatorów stron internetowych. W SEO (organiczne), ale także dla płatnych reklam.</p>
<p>Kalkulacja wyświetleń jest prosta, zgodnie z naszą definicją z góry: każda odsłona to jedno wrażenie.</p>
<p>Ale to nie &#8222;tylko&#8221; bycie widocznym jest ważne, dla firm zawsze liczy się obrót, sprzedaż, na końcu. Kolejnym krokiem jest więc kliknięcie. W ten sposób użytkownik trafia do pożądanego przez nas celu, np. e-commerce.</p>
<p>Impressions są więc szczególnie pomocne w <a href="https://pl.socialmediaagency.one/monitoring-dlaczego-warto-monitorowac-media-spolecznosciowe/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=10113" data-id="24751">monitorowaniu</a> projektów internetowych, czy to e-commerce, stron internetowych, seminariów online czy kampanii w mediach społecznościowych. Niektóre kluczowe wskaźniki, takie jak <a href="https://pl.socialmediaagency.one/click-through-rate-ctr-pomiar-sukcesu-w-mediach-spolecznosciowych/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=9859" data-id="24613">CTR</a> (Click Through Rate) czy <a href="https://pl.socialmediaagency.one/cpm-cost-per-mille-w-marketingu-skrot-definicja-i-kalkulacja-roznica-cpc/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=17313" data-id="26210">CPM</a> (Costs Per Thousand / Mille) wymagają liczby wyświetleń jako podstawy do obliczania efektywności kampanii i kliknięć.</p>
<h3>Wrażenie vs. kliknięcie</h3>
<p>Różnica między wrażeniem a kliknięciem jest prosta.</p>
<ol>
<li>Dzięki wrażeniu, użytkownik widzi</li>
<li>Kliknięcie, ma miejsce wtedy, gdy użytkownik faktycznie podąża za reklamą, czyli klika w nią.</li>
</ol>
<p>Co jest cenniejsze? Kliknięcie, oczywiście. Im większe zaangażowanie, tym bardziej wartościowy staje się użytkownik jako potencjalny nabywca.</p>
<h2>Nowy! Native Ads: Marketing odsyłający</h2>
<p>Reklamy natywne (zwane również natywnymi reklamami displayowymi) odnoszą się do wszystkich płatnych formatów reklamowych, które są dyskretnie oznaczone jako reklamy. Reklama natywna to po prostu reklama, która nie wygląda jak reklama. Natywne reklamy oferują niewielkie wady, ale przede wszystkim zalety. Czy już wiesz? Według białej księgi AppNexus, CTR natywnej reklamy display jest średnio 8,8 razy wyższy. Według Forbes, intencja zakupu wzrasta o 18% dzięki reklamom natywnym. Zawsze też mierzymy wyższy CTR w projektach naszych klientów. Co to ma wspólnego? Personalizacja treści, storytelling i bardziej dyskretne kanały komunikacji: referral marketing. Dlaczego reklama natywna? Czym jest reklama natywna? Czym jest reklama natywna?</p>
<ul>
<li><a href="https://pl.socialmediaagency.one/native-ads-definicja-koszty-przyklady-i-agencja/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=17309" data-id="26177">Reklamy natywne</a></li>
</ul>
<p><a href="https://pl.socialmediaagency.one/native-ads-definicja-koszty-przyklady-i-agencja/" data-type="post" data-origin="de" data-origin-url="/?p=17309" data-id="26177"><img loading="lazy" decoding="async" class="alignnone size-full wp-image-17364" src="https://socialmediaone.de/wp-content/uploads/2020/09/impressions-clicks-klicks-social-media-wiki-agentur-agency-view-analytics-monitoring-kpis.jpg" alt="" width="1200" height="700"/></a></p>
]]></content:encoded>
					
		
		
			</item>
	</channel>
</rss>
